Ви запитували - ми відповідаємо 

Чи може вважатися школа опорною, якщо у ній не має філій?

Опорний заклад освіти може створюватися без філій. У частині шостій статті 31 Закону України "Про повну загальну середню освіти" від 16.01.2020 №463-ІХ зазначено: "Опорний заклад освіти - це заклад загальної середньої освіти, що має у своєму складі філії та/або здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу і у зворотному напрямку, а також забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, безпечне освітнє середовище та спроможний відповідно до вимог цього Закону забезпечувати здобуття на належному рівні початкової, базової та/або профільної середньої освіти на рівні державних стандартів".
Якщо перекласти з юридичної мови на загальновживану, формулювання «та/або» передбачає ТРИ можливих законних варіанти створення опорного закладу освіти:

1. ОПОРНИЙ ЗАКЛАД + ФІЛІЇ, БЕЗ ПІДВЕЗЕННЯ - опорний заклад освіти має у своєму складі філії, а підвезення учнів та працівників закладу освіти не потрібно.
2. ОПОРНИЙ ЗАКЛАД + ФІЛІЇ + ПІДВЕЗЕННЯ - опорний заклад має у своєму складі філії і одночасно потребує підвезення учнів та працівників закладу освіти.
3. ОПОРНИЙ ЗАКЛАД + ПІДВЕЗЕННЯ, БЕЗ ФІЛІЙ - опорний заклад не має у своєму складі філій, але здійснює підвезення здобувачів освіти та працівників закладу освіти.

Зверніть увагу, що БУДЬ-ЯКИЙ з цих варіантів є законним! (Роз'яснення освітнього омбудсмена Сергія Горбачова).

На підставі яких документів діє опорний заклад?

Опорний заклад освіти та його філії діють на підставі установчих документів (статуту опорного закладу освіти, положення про філію), що розробляються відповідно до Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Положення про опорний заклад освіти, інших нормативно-правових актів і затверджуються засновником опорного закладу освіти (пункт 1 статті 33 Положення про опорний заклад освіти, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від від 19 червня 2019 № 532).

Штатний розпис опорного закладу і філій

Відповідно до частини 1 статті 60 Закону України "Про повну загальну середню освіту" від 16 січня 2020 року № 463-IX штатні розписи державних і комунальних закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і типів розробляються на основі типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджуються керівником закладу загальної середньої освіти за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом.

Єдиний штатний розпис опорного закладу та його філій/філії розробляється відповідно до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, що затверджені наказом МОН України від 06.12 2010 №1205 (зі змінами) (пункт 3 наказу).

Введення до штатного розкладу школи посади вчителя-логопеда або відкриття логопедичного пункту в ОТГ.

Відповідно до Положення про логопедичні пункти системи освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 13.05.1993 №135 (далі - Положення), логопедичні пункти відкриваються районними, міськими органами управління освітою в межах асигнувань, передбачених у бюджеті для цієї мети. Безпосереднє керівництво та контроль за діяльністю логопедичних пунктів, їх фінансування здійснюють органи управління освітою, у веденні яких вони перебувають. Логопедичні пункти організовуються при загальноосвітніх школах, дошкільних закладах. Учителі-логопеди та, за наявності посади, завідуючий логопедичного пункту мають бути у штаті логопедичного пункту. У разі необхідності місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть ухвалити рішення про введення до штатного розпису загальноосвітніх шкіл додаткової посади вчителя-логопеда. Це врегульовано частиною першою статті 14 Закону України «Про освіту», де йдеться про повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, серед яких - встановлювати, не нижче мінімальних нормативів, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, обсяги бюджетного фінансування навчальних закладів системи освіти, що є комунальною власністю, та забезпечувати фінансування витрат на їхнє утримання. Проте, педагогічне навантаження вчителя-логопеда, уведеного до штатного розпису навчального закладу, не може передбачати роботу з учнями інших шкіл, якщо зазначений педагогічний працівник не є сумісником. Норма закріплення за вчителем-логопедом не менше 20 початкових класів загальноосвітніх шкіл поширюється лише на вчителів-логопедів логопедичних пунктів.У філії опорної школи можуть бути:Завідувач філії (вводиться за наявності у філії 20 і більше учнів; за наявності менше 20 учнів виконання обов'язків завідувача філії покладається на одного з учителів).

Заступник завідувача філії з навчально-виховної (навчальної, виховної) роботи в опорній школі (0,5 штатної одиниці при кількості 6-9 класів у філії і одна штатна одиниця при кількості 10 і більше класів у філії).

Завідувач господарства (при кількості шести і більше класів).

Бібліотекар (0,25 штатної одиниці; вводиться в опорній школі для обслуговування філій за наявності в ній не менше чотирьох філій з контингентом 20 і більше учнів у кожній філії).

Машиніст (кочегар) котельні (вводяться у філіях, де опалення приміщень не передано в систему житлово-комунального господарства: по 2 штатні одиниці на зміну в котельнях, що опалюються твердими видами палива (торф, кам'яне вугілля), з поверхнею нагріву котлів понад 75 кв. м, у котельнях, що не обладнані автоматикою безпеки) та 1 штатна одиниця в зміну - у котельнях з газовим опаленням).

Сестра медична (0,25 штатних одиниць за наявності 20 і більше учнів у філії).

Прибиральник службових приміщень (на кожні 250 кв. м площі, що прибирається, але не менше 0,5 посади на школу - опорну школу та її філії).

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати